Moduł - Narzędzia

W prosty sposób zarządzaj swoimi projektami w GLPI. Ten moduł pozwala na m.in. zarządzanie projektami, ustawianie przypomnień, kreowanie bazy wiedzy, rezerwacje i raportowanie.

Moduł posiada pełne śledzenie postępu projektu poprzez tworzenie zadań i budowanie zespołu. W utworzonym projekcie określimy jego cel, priorytet, obecny stan, procent wykonania, określimy kierownika projektu i grupę projektową, planowaną datę rozpoczęcia i zakończenia oraz planowany i rzeczywisty czas trwania projektu. Możemy do niego dołączyć wybrane dokumenty, koszty, umowy oraz kreować zgłoszenia, problemy i zmiany powiązane z projektem. Dzięki tej funkcji stworzymy oraz zarządzimy projektami nie tylko IT, ale też np. projektami sprzedażowymi, planami kwartalnymi, zmianami w organizacji, wdrożeniami lub projektami marketingowymi.

W module narzędzia jest również dostęp do rezerwacji sprzętu, która pozwala wybrać zasoby w celu zarezerwowania ich na określony czas. Jeśli rezerwacje się powtarzają istnieje możliwość utworzenia rezerwacji jako cyklicznej.

Następnym jednym z najbardziej przydatnych elementów w module narzędzia jest baza wiedzy. Jej głównym celem jest zebranie wiedzy dla techników oraz przekazanie informacji użytkownikom na temat najczęściej zadawanych pytań tak, aby później szybko sami mogli rozwiązać swój problem. 

GLPI pozwala wygenerować raport domyślny, raport o umowach, informacjach finansowych i administracyjnych sprzętu, informacje o licencjach, kartridżach, materiałach eksploatacyjnych, raport sieciowych, wypożyczeniach, statusach, raport o komputerach. Po zainstalowaniu odpowiedniej wtyczki możemy poszerzyć liczbę dostępnych raportów, wybierając je odpowiednio dla naszych potrzeb.