Dlaczego potrzebujesz narzędzia GLPI?
Spójrz na swoją organizację IT i zastanów się przez chwilę nad usługami, które oferujesz. Najprawdopodobniej masz do czynienia z jakimś procesem zgłoszenia do działu obsługi klienta za pośrednictwem poczty e-mail, telefonu czy formularza.
W jaki sposób agenci/technicy obsługują te zapytania i zgłoszenia? W jaki sposób dokumentują i rozwiązują zadania? Co się stanie, jeśli prośba będzie wymagała eskalacji?
Proces, prawdopodobnie działa, gdy żądania są obsługiwane, problemy zostają rozwiązane. Dlaczego więc potrzebujesz narzędzia ITSM?
Nawet jeśli twój proces wydaje się skuteczny, czy tak naprawdę jest? Czy śledzisz zmiany? Czy z łatwością możesz przygotować analizę trendów dotyczących typowych problemów? Czy posiadasz CMDB? Przechowujesz dane osób, procesy, zasoby i cykl życia zleceń? W jaki sposób nadajesz priorytet zadaniom i zleceniom? Co dzieje się, gdy nastąpi awaria? Czy powiadomiono odpowiednie zespoły wsparcia? Czy przestój jest udokumentowany i kontynuowany? Ile różnych systemów/ aplikacji wykorzystujesz do zapewnienia skuteczności tych starań? Ile czasu, wysiłku, wsparcia i pieniędzy przeznaczasz na systemy, aby zapewnić skuteczną obsługę IT?
Daj sobie szansę na stałe podnoszenie jakości oferowanych usług…
Inwestowanie w narzędzie GLPI opłaci się poprzez zmniejszenie kosztów związanych ze wsparciem, czasem, zasobami i precyzją działania. Umożliwi to usprawnienie procesu obsługi, a nawet zautomatyzuje niektóre zadania wykonywane do tej pory ręcznie, takich jak śledzenie, raportowanie danych i komunikowanie o usługach dostarczanych do organizacji, realizacja zadań cyklicznych.
Wdrożenie GLPI jako narzędzia ITSM.
Załóżmy, że zdecydujesz, że narzędzie ITSM, które pomoże Twojej organizacji.
Oto zalety GLPI:
Centralny system kontroli zasobów i zgłoszeń,
Nie musisz wydawać pieniędzy z góry aby nabyć produkt,
Nie ma płatnej licencji,
Twój zespół programistów może go wspierać,
Jest dostosowany do konkretnych potrzeb i aktywnie rozwijany,
Jest wspierany przez programistów na całym świecie,
Monitoruje efektywność pracy zespołu i pojedynczych pracowników,
Obrazuje kondycję obsługi zgłoszeń i efektywności ich rozwiązywania.
System GLPI zawiera wszelkie niezbędne narzędzia i mechanizmy organizacji pracy zespołów i działów IT.
Nie marnuj swoich zasobów ani czasu, próbując wynaleźć koło, gdy ktoś już je wymyślił i wystarczająco ulepszył.