Moduł - Zarządzanie zasobami

Moduł Zasoby w systemie GLPI umożliwia kompleksowe zarządzanie zasobami, w tym automatyczną inwentaryzację oraz import danych z zewnętrznych źródeł. W module tym gromadzone są kluczowe informacje o zasobach, takich jak sprzęt IT, oprogramowanie, zasoby sieciowe, a także inne elementy środowiska organizacyjnego, w tym indywidualne zasoby organizacji. Dzięki możliwości definiowania własnych typów zasobów, system GLPI zapewnia pełne wsparcie dla procesu inwentaryzacji.

Efektywne zarządzanie zasobami

Z podstawowych informacji każdego zasobu można określić, nazwę, lokalizację, użytkowników, status, typ, producentów oraz modele. Możemy również zidentyfikować poszczególne właściwości urządzenia takie jak: systemy operacyjne, oprogramowanie zainstalowane na urządzeniu, połączenia sieciowe, rezerwacje sprzętu, certyfikaty, historię oraz powiązane z urządzeniem budżety, umowy, faktury, gwarancje i zgłoszenia.

Warto wiedzieć, że sprzęt możemy katalogować poprzez jednostki. Dla organizacji, które posiadają bardzo duże zasoby i ich przeszukiwane może być utrudnione, pomocne są reguły, które pomagają filtrować sprzęt m.in. po lokalizacji, nazwie, jednostce, adresach IP.
Inwentaryzacja zasobów

Inwentaryzacja ręczna

Możliwość ręcznego wprowadzania do systemu nowych zasobów, a także modyfikacje danych zawartych w już zinwentaryzowanych zasobach. Metoda najlepiej sprawdza się przy zarządzaniu niewielką bazą zasobów.

Import z plików

Zasoby mogą być również importowane z zewnętrznych źródeł jak m.in. pliki csv. Szablon pliku może być dostosowany do każdego typu zasobu, co pozwala na zebranie wszystkich istotnych informacji. Metoda ta jest najbardziej optymalna, jeżeli nie jest możliwe zainstalowanie oprogramowania na urządzeniach końcowych.

Inwentaryzacja poprzez agenta

Agent zainstalowany na urządzeniach końcowych automatycznie zbiera informacje o sprzęcie, a także oprogramowaniu na nim zainstalowanym oraz jego komponentach. Pozwala na zarządzanie bardzo dużą ilością zasobów oraz zapewnia automatyczną aktualizację informacji na ich temat.

Monitorowanie zasobów

Powiązanie ze zgłoszeniami

System daje możliwość powiązania każdego typu zasobu ze zgłoszeniem serwisowym co pozwala na śledzenie cyklu życia zasobu, a także skuteczniejsze planowanie wykorzystania zasobów. Dostępna w systemie historia zgłoszeń dot. awarii zasobu lub zapotrzebowania i jego zatwierdzenie, następnie zakup i przekazanie bądź instalacja sprzętu, a także aktualizacja bazy zasobów realizowane w jednym systemie umożliwia monitorowanie zasobów w całym cyklu ich życia.

Protokoły

Proces wydawania oraz zwrotu sprzętu może być w pełni realizowany w systemie GLPI poprzez generowanie i przechowywanie dedykowanych protokołów. Szablon protokołu może zostać odpowiednio dopasowany do stosowanych w organizacji polityk czy procedur.

Napisz do nas

Jeśli masz pytanie dotyczące wdrożenia systemu GLPI lub jeśli potrzebujesz wsparcia w działaniu systemu GLPI, skorzystaj
z formularza i napisz do nas wiadomość. Chętnie pomożemy 🙂 Zapraszamy do kontaktu!
Scroll to Top